De kracht van kiezen

De best presterende organisaties in klantbeleving hebben één ding gemeen: ze kiezen bewust voor uitblinken. Onze aanpak is bedacht en wordt geleverd door en voor mensen die kiezen voor excelleren.

Beloven en Beleven

Excelleren in beleving is een samenspel van Beloven en Beleven. Door de gewenste klantbeleving concreet te beschrijven in een belevingsbelofte creëert u grip. Die belofte kunt u uitstekend communiceren aan uw doelgroep. Bovendien stelt het uw organisatie in staat zich ernaar te richten in processen en gedrag. Zodat de belofte waargemaakt en beleefd wordt.

Commitment en Beloften

Werken aan beleving draait om commitment. Commitment van u, van uw management en medewerkers. Naar elkaar en naar uw klanten. Direct na het ontwerpen van de belevingsbelofte schrijft u en uw managementteam uw persoonlijke belofte; wat u en uw managementteam doen om die belevingsbelofte waar te maken. Pas daarna gaan we verder met de implementatie van uw belevingsbelofte. Op die manier borgen we succes in de uitvoering voor u.

"Excelleren
  is een
  keuze"

Aanpak

Onze continue verbeter- cyclus bestaat uit 3 stappen:

  1. Kies: Benoem uw ambitie en beschrijf de belevings- en persoonlijke belofte om deze te realiseren.
  2. Ontdek: Hoe denken uw klanten over uw bedrijf, dienstverlening en uw producten en/of diensten?
  3. Verbeter: Verbeter uw klantcontactpunten zodat klanten gaan beleven wat uw belooft.

Klik op de cirkel hiernaast voor
meer informatie per stap >>

1
2
3
1
U benoemt uw ambitie. Samen bedenken we uw belevingsbelofte. Uw team maakt een persoonlijke belofte waardoor commitment aan succes wordt geborgd.
Op basis van uw inspirerende ambitie schrijven wij samen met u uw belevingsbelofte. Een belofte waar klanten u en uw medewerkers op kunnen aanspreken. Een belofte die uw organisatie gaat waarmaken, elke dag opnieuw. Ieder MT-lid schrijft zijn persoonlijke belofte. Daarin staat wat hij/zij persoonlijk gaat doen om die belevingsbelofte waar te maken. We communiceren ambitie, belevingsbelofte, persoonlijke beloftes en de verdere aanpak aan de hele organisatie.

Effecten van “Kies”

“Kies” levert het volgende op:
2
Uw team ontdekt wat er speelt en leeft bij uw relaties. Ze leren relaties te bevragen op beleving. Zo krijgt u haarscherp in beeld waar de grootste verbeterkansen liggen.
Wat weet u van uw klanten en wat ze bij uw organisatie beleven? Samen vinden we antwoorden op de volgende vragen: Uw klant helpt graag mee met de beantwoording. Hij wil dolgraag gekend worden. En dat doen we in het begin heel bewust niet met derden, uw eigen team stelt en verwerkt de vragen.

Effecten van “Ontdek”

Ontdek levert het u volgende op:
3
Beloven en Beleven schelen maar 1 letter. Die ene letter staat voor een wereld van verschil. Aan de hand van uw belevingsbelofte en klantinformatie verbetert u stuk voor stuk alle klantcontactpunten. 
Samen met uw team brengen we de alle klantcontactpunten in beeld in een zogenaamde “customer journey”. Aan de hand van de feedback die we in de Ontdek fase ontvingen, bepalen we welke klantcontactpunten we als eerste gaan verbeteren. Samen met de betrokken medewerkers én klanten (!) nemen we die klantcontactpunten één voor één onder de loep. Aan de hand van de belevingsbelofte beschrijven we de verbeterstappen in die klantcontactpunten en organiseren we de implementatie van die verbeteringen. Zo gaan uw klanten beleven wat u belooft.

Effecten van “Verbeter”

Door stap voor stap al uw klantcontactpunten onder de loep te nemen en te herontwerpen op basis van uw belevingsbelofte realiseert u:

Verbeter blijvend

Ontdek en Verbeter zijn geen eenmalige initiatieven maar processen. Ze blijven waarde toevoegen als u continu aan verbetering werkt.

Elke dag beter

Goed is de vijand van beter. We helpen uw team structureel te werken met de gekozen belofte. Vervolgens kan uw organisatie de belevingslat hoger leggen en meer afstand nemen van uw concurrenten. Zo ontstaat een continue verbetercyclus.

Met het continue volgen van de beleving van uw klanten boekt u de volgende effecten:

  • Een betere en stevigere relatie met klanten en medewerkers;
  • Waardering voor uw organisatie;
  • Betere resultaten.

Doe-het-samen, Doe-het-zelf

De professionals van The 50 Customer Company gidsen u door de aanpak heen. Het overgrote deel van het werk wordt vanaf de allereerste stappen in de aanpak verricht door uw eigen team. Zo voorkomen we “adviesverslaving” van uw team en garanderen we blijvend succes.

Meer over de belofte van The 50 Customer Company vindt u hier