26, April 2014

Het begon met een fax

Na een start als verkoper bij Exact Software vervolgde ik mijn commerciële carrière midden jaren negentig bij Compaq. Op jonge leeftijd bevond ik mij ineens in de wereld van maatpakken, havanna’s en dikke auto’s. Ik genoot en deed het goed. Sloot contracten met grote organisaties en concentreerde mij helemaal op sales en commercie.

In 1998 ging ik trouwen en vroeg de band Trafassi (‘Grote wasjes, kleine wasjes’!) om ons feest op te vrolijken. In de aanloop naar de bruiloft belde bandleider Edgar Burgos mij een keer op mijn werk en ontdekte op die manier dat ik bij Compaq werkte. Hij vertelde zeer ontevreden te zijn over de aankoop van een computer.

Dat was een geluid uit een andere wereld. Een ontevreden klant? Die kende ik niet. Ik vroeg hem kort op papier te zetten wat zijn grieven waren. Dat deed hij… Zie hieronder zijn fax. Elke ondernemer en elke commerciële medewerker zou dit moeten lezen.

Ik denk dat het daar begonnen is. Mijn drive om écht en structureel te werken aan klanttevredenheid. Want dit wil je toch geen klant aandoen? Wat is er van onze organisaties geworden als we onze klanten helemaal niet meer horen?

Voor Edgar hebben we destijds een nieuwe computer geregeld. En de bruiloft werd een swingend feest. Maar intussen borrelde en rijpte er van alles in mij. In 2004 verliet ik mijn toppositie bij HP om als ondernemer mijn visie in de praktijk te brengen.

Het is mijn droom een kwaliteitskeurmerk in klantbeleving te ontwikkelen. Volgens mijn eigen methodiek betekent dat: klein beginnen, samen met een hecht team van toppers waarmaken wat ik beloof, controleren wat de klanten beleven en cyclisch de lat steeds hoger leggen. Zodat mijn klanten groeien.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn