30, January 2014

Hoe serieus neem jij jouw klanten?

Klanten zijn bereid een – soms stevige – premie te betalen voor uw producten/diensten als u daar een unieke beleving om heen weet te creëren. Bij Starbucks betalen we zomaar 4 euro voor een beker koffie. Geserveerd in een beker met je naam erop, dat wel.

Boretti Experience
Breng eens een bezoek aan het experience center van Boretti in Amsterdam, daar wordt prachtige keukenapparatuur gepresenteerd in een omgeving waar professionele koks je verwennen met heerlijk eten. Over beleving gesproken … Je kent zelf ook vast wel voorbeelden van leveranciers waarvan je weet dat de prijs die je betaald aan de stevige kant is, maar daar krijg je dan wel iets bijzonders voor terug.

X-factor
Henkjan Smits is overgestapt van de entertainmentsector naar het bedrijfsleven. Hij trekt het land door om bedrijven te helpen hun X-factor te vinden. “Dat kun je zien als een onderscheidende eigenschap, een unique selling point, het dna van de onderneming.”, aldus Henkjan.

Ken jij jouw X-factor?
Ik was onlangs op een seminar waar een groep ondernemers werd gevraagd hun X-factor te benoemen. Het helder hebben van die factor is een bepalende voorwaarde voor het creëren van een herkenbare en waardevolle klantbeleving. Het viel me op dat een flink aantal aanwezigen het best lastig vond hun X-factor te benoemen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedIn